Andrey Romanov: "Meile Meeldib Keskkonda Parandada"

Sisukord:

Andrey Romanov: "Meile Meeldib Keskkonda Parandada"
Andrey Romanov: "Meile Meeldib Keskkonda Parandada"

Video: Andrey Romanov: "Meile Meeldib Keskkonda Parandada"

Video: Andrey Romanov:
Video: Андрей Романов - Я так ждал. 2024, Mai
Anonim

- Teie kontor on kümme aastat vana. Mis ajendas sind selle leidma ja iseseisvalt tööle hakkama?

- Meil on alati olnud soov iseseisvuse järele. Unistus, võib öelda. Tõenäoliselt unistavad sellest paljud noored arhitektid, kuid meie unistus oli algusest peale selgelt realiseeritud ja konkreetne. Kõik karjääri sammud, mis me enne büroo asutamist tegime, olid ühel või teisel viisil selle eesmärgi tingimuseks. Me pole kunagi läinud vähima vastupanu teed ja valisime töökoha lähtudes prioriteedist tulevikus iseseisvaks tööks vajalike teadmiste ja kogemuste hankimine.

Kus sa töötasid ja mida tegid enne büroo asutamist? Kas tegite kohe koostööd Jekaterina Kuznetsovaga?

- Pärast instituudi lõpetamist läksime nii mina kui Katya sisekujundusfirmadesse tööle. Kuid aasta hiljem leppisime kokku ühises eesmärgis - otsustasime, et iseseisev töö suures arhitektuuris on meie jaoks oluline. Pärast seda töötasime kolm aastat koos arhitekt Anatoli Klimotškiniga, saades ainulaadse kogemuse kiirest keelekümblusest. 24-aastaselt olime juba kahe ehitatava projekti peaarhitektid: 170 000 ruutmeetri suurune elamukompleks aadressil 16 Shmitovsky Proezd ja büroohoone Moskva kesklinnas aia ristumiskohas. Ring ja Malaya Bronnaya tänav. Sa õpid ehitusplatsil väga kiiresti, nii et saime tohutu kogemuse. Moodustasime viiest arhitektist koosneva meeskonna, kuid polnud tol hetkel veel valmis oma kontorit avama. Tahtsime kõigepealt töötada koos meistriga, väga kõrgel tasemel arhitektiga. Kogu meie meeskond liitus Sergei Skuratovi bürooga. Pean ütlema, et see koostöö on meile palju andnud. Kõigepealt suutsime leida moodsas arhitektuuris selle stiilisuuna, mis on vaimult meile lähedane. Lisaks nägime fassaadiesteetika, detailide ja materjaliga kõrgeima töökultuuri näidet. Ühise töö tulemuseks olid kontorikeskus Danilovsky kindlus ja suvila küla Club 2071. Ja 2006. aasta alguses saime lõpuks aru oma valmisolekust iseseisvaks tööks ja asutasime ADM-i büroo.

Teie töökoda tegi mõnda aega koostööd rahvusvaheliste büroodega. Mida see töö sulle andis?

- Jah, tõepoolest, meil oli selline periood. See kestis veidi üle kahe aasta. Oleme teinud mitu projekti John McAslani arhitektide, KPF-i, SOM-i ja Frank Gehry töökojaga. Pean seda kogemust kõige väärtuslikumaks. See oli põnev korduvate ärireiside, ühiste koosolekute ja esitluste aeg. Töötasime kolleegidega meeskonnana. Mõnes projektis täitsime kohaliku disaineri funktsiooni, kuid näiteks Stanislavsky-11 rajatises olime täieõiguslikud kaasautorid ja tegime projektis palju ettepanekuid. Kuid mis kõige tähtsam, selline töö annab võimaluse jälgida väga kõrgel tasemel lähenemist tööle. Ma uskusin ja usun siiani, et sel hetkel oli meie noore büroo, kõigi meie töötajate jaoks tihe koostöö Euroopa ja kogu maailma kogenud ja tuntud ettevõtetega ainulaadne edu. Õppisime tõesti palju oma väliskolleegidelt.

Teie projektid on alati hoolikalt joonistatud ja üsna äratuntavad. Harjutate oma leide ja tehnikaid, arenete aeglaselt. Kas tunnete end oma käekirja äratuntavuse tõttu segaduses või vastupidi, püüdlete selle poole ja see on põhimõte?

- Kui me räägime arhitektuurist kui loovast ametist, siis projektide tunnustamine on vaevalt puudus. Kui arhitekt töötab siiralt, paneb oma hinge objektidesse, peegeldab kogu tema töö otseselt tema sisemaailma, iseloomu, temperamenti. Sellised asjad võivad muidugi elu jooksul muutuda, kuid see ei juhtu nii kiiresti. Tõenäoliselt võrdlete neid projekte, mida oleme viimase kuue või seitsme aasta jooksul teinud … Kuid lõppude lõpuks ei oleks me selle perioodi jooksul vaevalt saanud nii palju muutuda, pole üllatav, et meie projektidel on sarnased omadused. Muidugi püüame vältida enese tsiteerimist, otsida iga kord uusi pilte, vastasel juhul oleks see kliendi suhtes ebaaus ja disainiprotsess ise muutuks igavaks. Kuid ma kardan, et ükskõik kui innovaatiline on projekti järgmine uus kuvand, pole autori stiili jälgi võimalik vältida, eriti meie proportsioonitaju ja kujundamise eelistusi. Jah, ja mitte st umbes seda.

suumimine
suumimine
Жилой дом на Малой Ордынке. Главный фасад. Вариант 2, проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на Малой Ордынке. Главный фасад. Вариант 2, проект, 2016. В процессе строительства © ADM
suumimine
suumimine
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
suumimine
suumimine
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Проект, 2014. В процессе строительства © Мастерская ADM
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Проект, 2014. В процессе строительства © Мастерская ADM
suumimine
suumimine
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
suumimine
suumimine

Kas te ei soovi mõnikord teha arhitektuurset žesti, minna kaugemale?

- Meil pole kalduvust avatud arhitektuurihuliganismile. Mõnikord võib mõni helge idee, teema kaasa haarata … Kuid ikkagi tahad sagedamini teha korraliku, hästi joonistatud maja. See soov on pidevalt olemas.

Kas kaubandusliku edu silt on purk?

- Teile, ajakirjanikele, meeldib taandada kõik lihtsatele definitsioonidele ja mulle ei meeldi sildid kui sellised. Mis vahet on sellel, kes ja mida meie kohta arvab ja ütleb? Ainuüksi äriline edu ei saa midagi kahjustada. Ma ütleksin - vastupidi, see muudab teid sageli vabamaks. Kui olete jõudnud teatud tasemele, kus saate endale lubada loobuda esemetest, mis teile ei meeldi, siis on vähe, mis võib teid sundida kompromisse tegema oma südametunnistusega.

Milliseid kliente valite? Keegi keeldub?

Asi pole selles, et me valiksime, vaid me eelistame töötada klientidega, kelle jaoks on oluline, et nende projekti kaasatakse hea arhitekt ja kellele meie arhitektuur meeldib. See on minu arvates ainus õige koostöövorm. Tellijal ja arhitektil peavad tegelikult olema lähedased positsioonid paljudes valdkondades. Lisaks peab olema isiklik empaatiavõime või suur usaldus. See on ainus viis tõeliselt hea arhitektuuri saamiseks. Usun, et töö peaks mõlemale poolele rõõmu ja naudingut pakkuma, olen igavese võitluse ja kellegi üle põlve murdmise vastu. Reeglina tunnen ette, kas see on minu klient või mitte. Kui ei, siis on parem võimalusel sellest tööst kohe loobuda.

Mis on teie arvates "hea arhitektuur" ja "kvaliteetne arhitektuur"?

- Kõige keerulisem, aga ka kõige lihtsam küsimus. Arhitektuur on ehitised. Head hooned on sellised, kus inimesed tunnevad end hästi ja mille lähedal nad tunnevad end hästi. Kuid selle saavutamine on kogu raskus.

Kuidas seda saavutada, milline on meetod? Kuidas alustada projekti kallal töötamist?

- Sellisena ei ole toimingute jada. Noh, muidugi, kõigepealt peate uurima saidi, programmi, kuid siis hakkab kõik juhtuma iseenesest. Arutame Ekaterinaga iga projekti üle, vahetame arvamusi, kuid siis istute maha ja teete seda. Täiesti suvalises järjekorras. Mõnikord alustatakse paigutusega, mõnikord tsoneerimisega, teinekord proovite mingisugust fassaaditeemat, mis on teie peas pikka aega virvendanud, kuid parimad projektid on ilmselt need, kus teete kõike korraga ja mõnel juhul punkt kõik lihtsalt areneb iseenesest.

Ja kui me räägime projekti komponentidest, siis mis teid kõige rohkem köidab, näiteks plaanid või fassaadid? Klassikat parafraseerides, kas lähete seestpoolt või väljastpoolt sisse?

- Me oleme sama kirglikud mahulise koostise moodustamise, plaanide väljatöötamise, fassaadide joonistamise ja maastikuga töötamise vastu. Need neli asja on objekti koostisosad. Need on väga tihedalt seotud. Ja kõige tähtsam on see, et me teeme seda kõike samal ajal. Nende järjekindel valmistamine on lihtsam, kuid väga riskantne. Kõik peab sündima üheaegselt, vastasel juhul tuleb kusagil ilmtingimata läbikukkumine. Ehitise maht, plaan, fassaad ja maastikuidee moodustuvad peaaegu üheaegselt. Kõike tuleb pidevalt silmas pidada. Ja see on eriala kõige raskem asi.

Kuid mis on peamine eesmärk, mis teid motiveerib?

- Mis meid motiveerib? - Jah, meile meeldib lihtsalt ehitada toredaid maju, luua keskkond, kus inimesed tunnevad end hästi. Oleme sellest huvitatud ja naudime seda, kui töö on edukas. Me näeme maailmas palju ebatäiuslikke asju, meie linn on ju ebatäiuslik. Meile meeldib proovida parandada seda, mida suudame. Ja see on hämmastav tunne, kui tulete mõnda ebameeldivasse kohta, teete oma tööd hästi ja see koht muutub järsku imeliseks. Inimesed hakkavad seal elama ja töötama, neil on meeldivad emotsioonid ja mälestused, nad hakkavad armastama seda, mis te välja mõtlesite. See on tõesti suurepärane. Lõppkokkuvõttes on oluline see, mida te ehitate, mis jääb. Kui tulemus on hea, kui teil õnnestus mõnda linnaosa paremaks muuta, siis on teil õigus.

Tundub, et oleme leidnud märksõna - kolmapäev, osa linnast. Tundub, et olete juba pikka aega tegelenud linnaruumi parendamise teemaga oma arhitektuuriprojektides arendanud Novoslobodskaja Atmosfääri projekti - projekt, kus puhastasite sõna otseses mõttes killu linnast, moodustasite pooleldi uue keskkonna - suletud ruum. See on tõsi?

- Mitte. Vara. Varasemates projektides: Stanislavsky-11, Alconi ärikeskus, Hilton Double tree, töötati keskkonna teema maastiku ja fassaadide kombinatsioonina väga tõsiselt. Oleme juba pikka aega igas projektis kujundanud enda jaoks teesi maastiku erakordsest tähtsusest. Haljastust ei nimetata ilma põhjuseta viiendaks fassaadiks. Peame ilmseks, et inimene ei taju hoonet üksi. Pealegi ei taju tavainimene hoonet üldse eraldi objektina. Enamik inimesi elab lihtsalt oma elu ja pole arhitektuuri kui sellise vastu huvitatud. Kuid kui nad satuvad hästi kujundatud keskkonda, hakkab ruum neid positiivselt mõjutama. Samal ajal tajuvad nad keskkonda tervikuna. Fassaadi maastikust eraldamata. Inimesele on kas meeldiv või pole seal eriti meeldiv olla. Nii püüame arutleda. Kõik tuleb teha samal kõrgel tasemel. Seetõttu projekteerime enamikul juhtudel lisaks hoonetele ka ümbruse haljastust.

Офисный комплекс Атмосфера (реконструкция). Реализация, 2013 © ADM
Офисный комплекс Атмосфера (реконструкция). Реализация, 2013 © ADM
suumimine
suumimine
Бизнес-центр класса А «Алкон» на Ленинградском проспекте. Реализация, 2013 © ADM
Бизнес-центр класса А «Алкон» на Ленинградском проспекте. Реализация, 2013 © ADM
suumimine
suumimine
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Бизнес-центр Bank side в Наставническом переулке. Реализация, 2013. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
suumimine
suumimine
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
Отель Hilton Doubletree на Ленинградском шоссе. Реализация, 2014. Фотография © Мастерская ADM / Анатолий Шостак
suumimine
suumimine
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Внутренний двор. Терраса летнего кафе. Проект, 2015. В процессе строительства © Мастерская ADM
Апарт-комплекс «Волга» на Большой Спасской. Внутренний двор. Терраса летнего кафе. Проект, 2015. В процессе строительства © Мастерская ADM
suumimine
suumimine
Жилой дом на ул. Новослободская. Благоустройство двора. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на ул. Новослободская. Благоустройство двора. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
suumimine
suumimine

Räägid küll linnakeskkonnast, aga kuidas suhtud konteksti? Kogu arhitektuur pärast kaheksakümnendaid on ühel või teisel viisil kontekstuaalne, reageerib keskkonnale ja sukeldub mõnikord isegi sellesse väga sügavalt. Kui lähedane on teile kontekstiteema, kas põhjendate oma otsuseid keskkonna järgi? Või vastupidi, mitte üldse lähedal?

- Kontekst on oluline, kui see on väärtuslik. Kui töötame väljakujunenud keskkonnas, näiteks ehitame kesklinnas, siis proovime jõuda skaalani. Me ei pea stilistilist kokkulangevust oluliseks, kuid proovime töötada fassaadi rütmi ja materjaliga nii, et uus objekt rikastaks ja täiendaks olemasolevat keskkonda. Loomulikult on linnalõike - mõned neist isegi kesklinna lähedal, ehkki see on äärmiselt haruldane -, kus ümbrus pole väärtuslik ega õnnelik ning tõenäoliselt asendatakse see varsti. Seal saab end vabamalt tunda. Otsige teistsugust skaalat, looge uus keskkond.

Kas teil on linnakeskkonna ideaal, võib-olla mõni eeskujulik koht, mille tunnetamiseks soovite lähemale jõuda?

- Ma arvan isiklikult, et ideaalne linnakeskkond ei ole väga tihedalt, neljalt kuni kuuele korrusele ja peamiselt plokkhoonetega. Olulised on pargid ja rohelised tänavad, samuti vesi. Ja muidugi väga madal liiklus. Mugav linn on jalakäijate linn. Kui räägime näidetest, siis nimetan tõenäoliselt mõned Hamburgi linnaosad: Rottenbaum, Harvesthude, Winterhude. Armsad piirkonnad Alsteri järve ümbruses otse suhteliselt suure linna keskel.

Teisalt on nüüd teie portfellis üha enam korruselisi elamuid. Võin eeldada, et selle žanri dikteerivad ordu olud. Milline skaala on teie arvates optimaalne?

- Oleme huvitatud kõigest, ja see ei tüdine. Kuigi ausalt öeldes usume siiski, et inimene on kuni kolmekümne meetri kõrguste hoonete mõõtmetele lähemal ja meeldivam. Ja meile meeldib väga selliste projektidega töötada.

Ilmselt on teie jaoks olulised detailid ja tekstuurid. Kui palju nad projekti kallimaks muudavad?

- Detailid on väga olulised. Meile meeldib, kui fassaadid on hästi joonistatud ja kui neil on piisavalt detaile. Usume, et lapidaarset esteetikat pole inimesel kerge tajuda. Silm peab millegi külge klammerduma, võib-olla nii meid ka tehakse. Mugavam on olla keskkonnas, kus on mõõdukas vaheldusrikkus ja piisavalt üksikasjalik kirjeldus. Kui jah, siis on kulu küsimus suhteline. Muidugi on kõiges vaja mõõtu, kuid kui keerukad fassaadid loovad mugavamatest keskkondadest kui lihtsad, siis inimesed eelistavad neid ja kompenseerivad hea meelega nende loomise kulud. Lisaks võimaldavad üksikasjad mõnikord isegi raha kokku hoida, võimaldades teil luua huvitava ja keeruka pildi ilma väga kallite materjalide kasutamiseta.

Rääkides materjalidest ja tehnikatest. Kunagi ammu, üsna ammu, 2007. aastal, kirjutasin teie Gorokhov Lane'i maja projektist, et teile ei meeldinud kliendi pakutav krohv ja te sõnasite sõna otseses mõttes armastamata materjali, vähendasite seda paneelid ja seinte proportsioonid. Siis sai fassaadide kihilisus üheks teie lemmikteemaks, ma ei saa aru, mis siin veel on: sobiva tekstuuriga mängud või soov muuta maja õhukese kondiga, kergeks ja samas keerukaks?

- Alustan kipsist rääkiva kommentaariga. See materjal ei kuulu tõesti kõige armsamale. Eelistame huvitava tekstuuriga materjale, mis iseenesest võivad rikastada hoone mainet. On ilmne, et fassaadi tavaline element, näiteks vahesein akende vahel, näeb polükroomkivist tellistest ja tavalisest lamekrohvist täiesti erinev välja. Ja suhteliselt suurte pindade krohvimist pole lihtne töötada. Materjal on tasane, igav ja kasutamisel väga tujukas. Meie kliimas tuleks seda sõbralikul viisil värvida iga kolme kuni nelja aasta tagant.

Krohvi kui materjali puudusi saab varjata ainult fassaadi väga keeruka plastiga - praktiliselt ilma lamedate sirgete sektsioonideta. 18., 19. ja 20. sajandi alguse arhitektuurikeel oli rikas kõverjooneliste detailide ja keeruka plastiku poolest. Kui vaatate mõnda klassikalist fassaadi, näete, et suuri tasaseid pindu praktiliselt pole. Kõik on jagatud elementideks, lõhutud maalähedastest materjalidest, raamitud detailidega - need aitasid varjata krohvitehnoloogia probleeme. Hoolimata detailiarmastusest eelistame siiski ülevaatlikumat kaasaegset arhitektuurikeelt. Rohkem sirgeid lennukeid, rohkem sirgjooni. Ja siin hakkavad ilmnema kipsi puudused. Sama lugu on konstruktivismi arhitektuuriga, kus sellised puudused on minu arvates muutunud tõsiseks probleemiks. Kuid see on teine teema.

Kui analüüsida teie mainitud Gorohhovskil asuva objekti fassaadi esimese versiooni näidet, siis sealne mõttekäik oli järgmine. Materjali valik oli meil piiratud: klient oli valmis kasutama ainult lihtsat krohvi, mis, nagu ma ütlesin, ei ole rikkaliku tekstuuriga. Fassaadi silmale meeldivaks muutmiseks oli vaja seda rikastada - töötada akende rütmi ja seintega. Kasutasime "akende töötamise" tehnikat ning jagasime visuaalselt ka seina tühjad osad erinevateks fragmentideks. Lõime kaks kihti, mis erinevad sügavuse, tekstuuri ja värvi poolest. See võimaldas kompenseerida krohvimistehnika askeetlikkust.

Huvitav on ka see, et lõpuks sai Gorokhovskoje objekt täiesti teistsuguselt teostatud. Pärast paljusid funktsiooni ja koosseisu kohandusi jõudsime lõpuks hoopis teistsuguse väljanägemisega. Uue fassaadi geomeetria on palju lihtsam. Ja lihtsustasime seda just seetõttu, et objekti uues versioonis sai kipsi asemel võimalikuks kasutada huvitavamaid materjale: glasuuritud tellist, arkhskini, toonklaasi, aga ka puidust aknaraame, millel olid iseloomulikud laiendatud ristribad. Uus välimus ehitati nende materjalide kombinatsiooni ümber. Akende liikumist ja kahekihilist kihistamist polnud enam vaja.

Клубный дом в Гороховском переулке. Реализация, 2016 © ADM architects
Клубный дом в Гороховском переулке. Реализация, 2016 © ADM architects
suumimine
suumimine

Lisateave tehnikate kohta: fassaadidel kasutate sageli mingisugust I-tala, mõnikord metallist, kuid mõnikord keraamilisest ja kivist. See annab teie üksikasjalikult lihvitud fassaadidele kerge, täiesti mittejõhkaka promi tooni. Kust ta tuli, millal ta ilmus ja miks ta sulle nii meeldib?

- Kui aus olla, ei mõelnud me kunagi balli varju. Seda horisontaalset elementi, millest te räägite, kasutatakse tõesti nii paljudes objektides, kuigi mul on neid keeruline reklaamidega seostada, kui ma vaatan neid Vorobjovi maja fassaadil, kus need on nikerdatud mahulisest looduslikust kivist. Või kui ma mäletan, kuidas sarnaseid elemente valmistati meie visandite järgi Saksa tehases NBK Keramic Alcon-1 kontorikompleksi jaoks. Need ei näe alati välja nagu I-tala. Kuid sageli liigendame horisontaali ühel või teisel viisil, et fassaad struktureerida, väljendada selle ulatust ja tektoonikat. Horisontaalsete ja vertikaalsete joontega ruudustik võimaldab teil saavutada selge, hästi korraldatud mustri. Tegelikult toimib see maatriksina, millega hakkame sageli fassaadi joonistama. Edasi leiutatakse fassaadi üksikute elementide kujundus, komponeeritakse ja joonistatakse rütm, mis määrab nende omavahelised proportsionaalsed suhted. Niisiis, alustades lihtsast ja selgest skeemist, võite välja mõelda täiesti erinevad kunstipildid. Mitte et see skeem alati soovitud tulemuse saavutaks, kuid see tehnika on üks meie lemmikuid.

ЖК «Воробьев дом». Фрагмент фасада. Проект, 2014. В процессе строительства © ADM
ЖК «Воробьев дом». Фрагмент фасада. Проект, 2014. В процессе строительства © ADM
suumimine
suumimine
БЦ класса A Alcon I на Ленинградском проспекте Фотография © ADM
БЦ класса A Alcon I на Ленинградском проспекте Фотография © ADM
suumimine
suumimine

Kas sel juhul on teie horisontaaljoon pigem klassikalise tellimisskeemi friis? Horisontaalne, vertikaalseks põimitud ja seda toetatud? On teada, et te ei tee stiliseerimisi, kuid näib, et olete samal ajal varjatud klassikute selged esindajad, arhitektuur on sisemiselt traditsiooniline ja eelkõige seetõttu sobib see ajaloolisse linna. Kui tõsi see on?

- Klassikute keel, nagu ma ütlesin, pole meile lähedal. Kuid teil on õigus, et klassikalise lähenemisviisiga fassaadi joonistamisel on teatud ühisosa. Ja juba mõiste "värvige fassaad" viitab pigem klassikalisele kui modernistlikule traditsioonile. Meile meeldib selline lähenemine, see tundub meile inimlikum. Me ei püüdnud vaatajat kunagi modernistliku vormi puhtusega purustada.

Räägi meile rohkem võrgumaatriksi arengust. Nii palju kui ma aru saan, on fassaadi rütm teile väga oluline. Kust see tuleb ja millest see sõltub?

- Lemmikteema on ka fassaadil töötamine rütmidega. Kuid seda ei seostata alati maatriksvõrguga. Need on kaks erinevat tehnikat, mis võivad aga üksteist suurepäraselt täiendada. Esiteks on need, mida me nimetame fassaadirütmideks, fassaadielementide kombinatsioonid, mida korratakse kindlas järjestuses. Näiteks kombineerime akna dekoratiivse impostiga, rõdu või muust materjalist fassaadisüdamikuga. Ja seda kompositsioonikomplekti ei korrata mitte igal korrusel, vaid näiteks läbi kolme korruse. Teistel korrustel kasutatakse muid elementide kombinatsioone - silm fikseerib alateadlikult vaheldumise jada. Selliseid kordusi nimetame rütmilisteks teemadeks. Veenvalt ja harmooniliselt joonistatud kujul rikastavad need fassaadikujundust oluliselt. Mis avab loovuse jaoks tohutu välja. Rütmilisi teemasid võib olla mitu, ühed saavad peamisteks, teised alluvad. Mulle meeldib võrrelda sellist keerukalt joonistatud fassaadi sümfoonilise muusikapalaga, kus erinevad muusikariistad mängivad oma osa ja see kõik liitub harmooniliselt üheks tervikuks.

Nii et fassaadi keerukas joonis pole ainult kaootiliselt nihutatud aknad. Kõige selle taga on väga raske töö, sisemine loogika ja kunstilise elegantsi peegeldus. Uskuge mind, rütme on väga keeruline ühte harmoonilisse tervikusse panna. Samal ajal saab rütmilisi teemasid siduda põrandamaatriksi võrguga või paigutada need vabalt seina väljale. Palju sõltub pildist, mida soovime luua.

Kas teil on lemmikprojekte, mis olid teie arvates teistest paremad?

- Kõiki objekte on võimatu luua samal tasemel. Mõnikord töötab see paremini, mõnikord halvemini. Kuid olen millegi esiletoomise vastu. Kui mõni objekt osutus halvemaks, kui arvasime, et see on meie süü, siis mitte põhjus seda mitte armastada. Pigem tekitab see mõtlemisainet; läbikukkumine on suurepärane kogemus, mistõttu on need väärtuslikud.

Mamontovka kooli projekt osutus üsna kõlavaks. Kas teid huvitab see žanr kui omamoodi avalik arhitektuur? Ja muide, kuidas on Kitezhi laste arenduskeskuse projektiga?

- Koolitüpoloogia meeldib meile väga. Seal on võimalus ja veelgi olulisem vajadus luua ebatavalisi kujundeid ja ruume. Lapse maailm võib ja peaks olema ebatavaline ja elav, äratama fantaasiat. Meil oli kaks kooliprojekti ja mõlemad üritasime muuta mitte triviaalseteks. Mamontovkas asuv projekt, nagu teate, on ellu viidud ja Kitezhi kool on ehitamisel. See on heategevuslik projekt, seda viiakse ellu annetustega ja seetõttu on siiani valminud vaid pool. Kuid hea uudis on see, et ehitustööd jätkuvad ja mõnes ruumis on haridus juba käimas.

Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
suumimine
suumimine
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
Школа в Мамонтовке. Реализация, 2013. Фотография © ADM
suumimine
suumimine
Китежский центр развития семьи и детей. Проект, 2011, в процессе строительства © ADM
Китежский центр развития семьи и детей. Проект, 2011, в процессе строительства © ADM
suumimine
suumimine

Tegelesite mõnda aega tööstustsoonide rekonstrueerimisega. Millised on teie muljed ja millised on kõige väärtuslikumad kogemused sellest tööst? Kas olete valmis sellise töö juurde tagasi pöörduma või on see läbitud etapp?

- Vanade tööstuspiirkondade uuendamine, nende uute funktsioonide ja esteetikaga täitmine on Euroopas väga populaarne teema. Meie riigis on selliseid rajatisi alati olnud suurusjärgus vähem. Sellest hoolimata on see iga arhitektuuribüroo tavaline töö. Teos on omamoodi huvitav, keeruline ja reeglina äriliselt mitte eriti kasumlik. Meie tellimuste portfellis pole selliste projektide maht kunagi ületanud 30%, seega on ühestki konkreetsest etapist raske rääkida. Nüüd pole neid praktiliselt olemas, kuid see pole seisukoht, meil on just nüüd rohkem uusi ehitusprojekte.

Kuigi on projekte, kus me säilitame ajalooliste hoonete mõningaid osi, mille osas on olemas turvakohustused või mille lammutamisest on meil lihtsalt kahju. Nagu ma ütlesin, on mul selline töö täiesti korras, kui ilmub projekt, kus on toredaid ajaloolisi hooneid, ja on vaja sellele uus elu sisse puhuda, teeme seda hea meelega.

Mainisite just töötamist ajalooliste hoonetega. Novoslobodskaya elamukompleksi hiljutises projektis säilitate killukese tehasehoone algsest fassaadist XIX sajandil, kopeerige seda, täiendades originaali koopiaga. Saan aru, et seda tehakse selleks, et hoone näeks välja kindel, mitte killustatud. Ja ometi mõistab Veneetsia harta ajalooliste hoonete jäljendamise hukka … Kas poleks olnud parem täita see erinevates vormides, et mitte luua illusioone?

- Nõustun üldise lähenemisviisiga ja peaksime proovima seda teha. Meile endale ei meeldi uusversioon kohutavalt. Kuid ilmselt pole reegleid ilma eranditeta. Novoslobodskaja puhul seisime silmitsi väga raske valikuga. Sellel saidil asus äärmiselt kummaline hoonete konglomeraat: 19. sajandi lõpu tööstusarhitektuuri seinte mitu fragmenti, mis olid rikkalikult täis müürilõike ja nõukogudeaegsete hoonete näotu mass. Sõna otseses mõttes oli kaks ja pool seina, mida me tahaksime hoida. Veelgi enam, see pool ei külgnenud kahe ülejäänud seinaga. Ja meil oli vaja teha eraldi hoone nelja täieõigusliku fassaadiga, millest poolteist ei olnud kunagi olemas. Moodsa arhitektuuri sisestustega variant ajalooliste müüritükkide vahel ei veennud meid sugugi ja proovisime olemasolevat rütmi pikendada, justkui kopeerides seda. Veelgi enam, plaanime kasutada isegi ajaloolisi telliseid, mis on saadud pärast vanade seinte lammutamist. Olen nõus, vaieldav meetod, kuid antud juhul oleme selle õigsuses kindlad. Küll aga näeme, kui objekt ehitatakse.

Жилой дом на ул. Новослободская. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
Жилой дом на ул. Новослободская. Проект, 2016. В процессе строительства © ADM
suumimine
suumimine

Kui tihti osalete võistlustel? Tundub, et seda juhtub nüüd harvemini. Võib-olla tõmbas teid algul võistluste teema ära ja jahutasite end siis maha?

- Oleme võistluste teema suhtes enam kui rahulikud. Me pole neile kunagi lootnud, kuid ei eitanud neid põhimõtteliselt. See on vaid üks viis tellimuste saamiseks. Võin ainult märkida, et võistlusmoment ei haara meid ega too täiendavat motivatsiooni. Püüame teha nii konkurentsivõimelisi kui ka mittekonkureerivaid projekte sama kvaliteediga. Tegelikult, kui klient on valmis teiega lepingut sõlmima, keskendudes teie portfellile, mainele ja ärilisele pakkumisele, siis olete juba võitnud teatud "konkursi". Ja igal juhul peaks kogu teie edasine töö projektiga tõestama, et teid ei valitud asjata.

Võite ka lisada, et konkursil osalemine, isegi tasulisel, on alati risk ja mis tahes arhitektuuribüroo on äri, kus tuleks püüelda riskide minimeerimise poole. Kuid mõnikord on meil hea meel osaleda võistlustel, kui objekt või klient tundub meile huvitav ja paljulubav.

Kui palju inimesi töötab teie kontoris ja kuidas töö korraldatakse?

- Me ei sea endale ülesandeks teha korraga rohkem ja rohkem projekte. Meie loomulik piiraja on tingimus meie otseseks osalemiseks kõigis neist. Optimaalse töötajate arvu - kolmekümnest viiekümneni - määrab projektide arv, mida Ekaterina ja mina saame füüsiliselt luua. Kui büroo muutub suuremaks, siis isiklik panus objektidesse väheneb ja see pole see, mida me tahame.

Nii et teie ja Jekaterina kontrollite kõiki projekte isiklikult?

- Me mitte ainult ei kontrolli, vaid ka komponeerime. Esimene idee, kompositsiooni ülesehitus, fassaadi joonistamine, kõik põhiplaanid - kõik pärineb meist ja esimeses etapis joonistame meie ise füüsiliselt. Kuigi delegeerime mõned loomingulised ülesanded väga väikesele hulgale arhitektidele, kes on juba pikka aega meiega koostööd teinud ja kellele saame selle usaldada.

Millises suunas tahaksid areneda ehk teisisõnu, kas sa pürgid kuskile või oled lihtsalt olemas?

- On ainult üks suund, milles me tahaksime liikuda - arhitektuuri kvaliteedi pidev parendamine. Kõik muu ei puuduta tegelikult meie mõtteid. Meie eesmärk ei ole suurendada kontorite arvu ega ruumide mahtu ega haarata uusi turge. Kõik see - esiteks, see pole meie jaoks nii oluline ja teiseks usun siiralt, et see kõik tuleb iseenesest, kui teete seda tööd lihtsalt siiralt ja hästi.

Soovitan: